Oj oj oj..

vet inte var jag ska börja!!!
Har ju nästan gått en vecka sen sist man skrev här.

I torsdags va vi och tittade på en ev. hingst till Donna.
Arab/Paint.
Jättesöt och trevlig i temperamentet, men lite för grov tyckte jag.
Så fick helt enkelt leta vidare efter lämpliga hingstar.
En bild på honom ska ni få se iaf =)



Midsommar har ju hunnit komma och gå.
Ingen dålig kväll =)
Va först lite hemma i Berghem,
där vi hade finbesök av Hampus & Martina, Emelie & Andreas, 
och senare bar de av mot Tannåker och Frida.
Kvällen blev lyckad och jag hade jätteroligt.
Mindre roligt va de dagen efter kan jag säga!!
Längesen jag mådde så dåligt! Usch och fy!!!
Men de får de väl va värt antar jag ;) 


I söndags så va vi och hälsade på Pinnen och Bibbi.
Dom små pojkarna verkade må gott och hade en så fin hage vid sjön =)
Fick se dom lite i arbete oxå.
Pinnen han blir bara duktgare och vackrare för varje dag!
Den som köper honom blir INTE missnöjd!!! =)


           



Idag har de oxå hänt en del tycker jag.
Jobbat, ridit Winni och varit hos veterinären igen med Donna!!
Donna va visst unik ;)
Veterinären va väldigt förvånad över hur bra sprutan hade verkat.
Han trodde vi skulle behöva skölja ett antal gånger för att få henne betäckningsbar,
men nu e de visst bara att tuta och köra!!!! =) JIPPI!!
Hon fick en spruta till för att vara säkra på att få igång brunsten,
så till helgen ska Donna åka och få träffa sin snygge hingst.
Har ju glömt att berätta vilken jag bestämt mig för förresten..!...
Det blir "Rodlease Dancing Gold".
Så håller tummarna för att de ev. fölet ska bli lite smäckrare!
Och KANSKE bli lika snygg som Pinnen ;)

Jaha så nu kanske man får fullt upp nästa sommar... så... 
Ingen som vill köpa ett vackert, jättemysigt, ibland hysteriskt stirrigt fullblodssto ;)


Usch vet inte hur jag ska kunna göra av med min ängel!
En häst som man inte kan annat än tycka om!
Hmm skulle vilja ha fler timmar på dygnet för att hinna med henne oxå..

Jaha detta va nog de längsta inlägget nånsin hihi..


Kommentarer
Postat av: Malin

Skulle letat efter en hingst med bara 1 ras i sig. För om du ev ska sälja kan det ju vara bra att hingsten har fulla papper och ev är tävlad. Ett fullblod kanske? Eller litet halvblod. Vill du ha ponny så är det ju arab, welch eller New Forest. Annars får du ju lite kraftgare om du väljer vissa andra raser. Finna ju många fina nätta ponny hingstar. Bara säg till om du vill ha tips;)

2010-07-05 @ 22:21:21
URL: http://maromer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hingst e redan bestämt och Donna har redan åkt, så nu håller vi tummarna att hon blir dräktig =D

Vill ha nåt nättare så hoppas på att de blir de.

Tog samma hingst som Eva hade till sitt sto, Rodlease Dan´cing Gold, blev ju en fin valack efter honom då =)

2010-07-06 @ 11:51:49
URL: http://nizzmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu